• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Specjalne potrzeby edukacyjne

Mini przewodnik dotyczący zasad pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w trakcie zdalnego nauczania, materiał przygotowany przez pedagoga - Annę Kaźmierczak... więcej

6 maja 2020


Przewodnik po autyźmie

Czym jest autyzm?

Link do prezentacji tutaj.

Portal informacyjny: http://www.poradnikautystyczny.pl/

12 kwietnia 2016


Dysleksja rozwojowa

Dysleksja rozwojowa

 

Są to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. Spowodowane są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych, motorycznych i ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego.

 

Terminologia

Najczęściej stosuje się termin "dysleksja rozwojowa" dla określenia syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania.

    - DYSLEKSJA - specyficzne trudności w czytaniu;

    - DYSORTOGRAFIA - specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym błędy ortograficzne);

    - DYSGRAFIA - niski poziom graficzny pisma.

12 kwietnia 2016


Czytaj więcej o: Dysleksja rozwojowa

Praca z dzieckiem z dysleksją

W pracy z dzieckiem z dysleksją przydatne są wszelkie ćwiczenia usprawniające jego rozwój psychomotoryczny, których opis można znaleźć m.in. w następujących publikacjach rekomendowanych przez Polskie Towarzystwa Dysleksji. tutaj

12 kwietnia 2016


Porady dla nauczycieli

  • "Niezbędnik dobrego nauczyciela" - seria publikacji przeznaczona  dla osób pracujących na co dzień z dziećmi w różnym wieku i z młodzieżą. Także dla rodziców, chcących poszerzyć swe rodzicielskie kompetencje.więcej
  • "Jak pomóc dziecku osiągnąć gotowość szkolną?" - artykuł Magdaleny Bartkowiak... więcej

"Inteligencja niższa niż przeciętna..." - artykuł Magdaleny Bartkowiak (certyfikowany lider zmian MEN

Niedawno, będąc na Międzynarodowej Konferencji w Gdańsku, poświęconej uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna, dowiedziałam się, że w Polsce i na świecie co piąte dziecko jest dzieckiem wolniej uczącym się, z inteligencją poniżej przeciętnej. Oznacza to, że dzieci tych jest o wiele, wiele więcej niż np. dzieci z autyzmem.

31 lipca 2015


Czytaj więcej o: "Inteligencja niższa niż przeciętna..." - artykuł Magdaleny Bartkowiak (certyfikowany lider zmian MEN